dancemode’s blog

身体と向き合う毎日を発信します✨https://kyokopreventivecare.com/

My Dream

私は、「感動する」ということが最も手軽で誰にでも出来る予防ケアだと知りました。それを知ってから、たくさんの人に感動するダンスを見てもらいたいと思うようになりました。

私は、ダンスの師匠である立石先生をとても尊敬しています。いつも彼らのダンスを見て感動します。涙がこぼれそうになったこともありました。泣いたこともあります。

私が目標とするダンサーは、ロシアのセルゲイサルコフ&メリアというダンサーです。彼のパーフォーマンスは10年以上前に見ましたが、今でも脳裏に焼き付いています。

セルゲイは、フロアに出て、ただ立っていただけ。フロアに出ただけで、私は固唾を飲みました。立っているだけなのに、セルゲイはポタリと鼻筋から汗を床に垂らしました。赤絨毯の中央にまっすぐに立ったセルゲイの姿は、とてもかっこよかった。神秘的で、神聖な雰囲気を持ち、オーラ、存在感、会場を飲み込む空気、意識を集中させる姿・・・。言葉には出来ないたくさんの魅力に包まれていました。

私は看護師です。人間が極度の緊張状態、集中状態にあるときは、冷や汗、生汗が出るという身体の生理的な反応、機能を知っています。フロアに出ただけで、汗がしたたるとは、並みの人間のできる技ではないのです。

セルゲイは、「上手くダンスが踊れる人間はたくさんいる。だが、自分と彼らには違いがある。それは、情熱だ。」と言いました。

そう、「情熱」です。感情、情動、心、気持ち、表現、愛・・・いろいろあるけれど、ダンスに対する向き合い方、生き方、注ぐ情熱には、本当に力がある。私は、彼のパフォーマンスを生涯忘れることはありません。最も尊敬するダンサーです。あんなダンサーになりたいと思います。

いつも本気。そういうダンサーの在り方を立石組にも教わりました。彼らのエネルギー、パワーはどこから湧き出るのかは解りません。一つだけ言えるのは、ダンスを愛しているということ。ダンスは行為、ステップ、運動ではなく、その人そのものです。生き様、人間性が全て表れます。

私は、自分を大切にする、愛することができなければ、人に愛を注ぐ、与えることはできないと考えています。自分の管理を徹底するということがとても大切なのです。

良いパフォーマンスをするためには、自分の心と身体を磨き続ける必要があるからです。

私は予防ケア事業代表でもあります。感動が遺伝子を修復するということから、たくさんの人の前でダンスを披露したいと思うようになりました。感動を与えたいといつも思っています。そして、そのためには努力を続けるということも大切だと思っています。

私は、私らしいダンスを踊るためにはどうしたらよいかいつも考えています。ダンスは、見る人も踊る人も元気にできるからです。世界中の人に、ダンスを見てもらいたいとSNSで自分のダンス動画や想いを拡散しています。

今日は、インドの看護師と電話で話します。私のInstagramを見て、興味を示したそうです。

私は、世界中に自分のダンスを届けるためには、自分の国の魅力も伝える必要があると考えました。私はボールルームダンサーですが、日本の和文化、伝統芸能も大好きです。どちらも尊重され、融合することができます。

私を通して、日本の価値を感じられる人が増えたらとても嬉しい。私は、書道や華道、和太鼓に触れて、魅力を発信できる日本人を目指しています。

私は、世界中に自分のパフォーマンスを拡散する、体験してもらうためには、メタバースの技術が必要だと思いました。私が起業したきっかけは、失敗しない医療を世界中に広げるためにメタバース医療を展開している杉本真樹先生です。この技術で、現実と仮想がつながれば、きっとたくさんの人が、その場で私のダンス、パーティーを体験でき、予防の知識も手に入れることができます。もっともっとたくさんの人に感動してもらえるのです。

今日は、PRONIアイミツという担当コンシェルジュの方に相談に乗っていただきました。私の構想に興味を示してくれて、とても嬉しかったです。「私も見てみたい。」と言ってくれました。日本の技術は最高です。もっともっとたくさんの人にそれを知って欲しい。

技術も芸術も残された自然も・・・。日本には価値があるものがたくさんあります。私は、誰でもない存在です。でも、私はダンスを使って、たくさんの人を繋ぐことができる。

皆で幸せになるためにできること。思いつくことを全てしたいと思っています。

私の夢は、世界中の人と幸せになることです。

I found that being ‘moved’ is the easiest preventive care that anyone can do. Since I found this out, I have wanted many people to see inspiring dance.
I have great respect for my dance teachers, Dr Tateishi. I am always moved by their dances. There have been times when I almost burst into tears. I have even cried.
My target dancer is a Russian dancer called Sergey Sarkov & Melia. I saw his performance more than 10 years ago and it is still burned in my brain.
Sergey went out on the floor and just stood there. Just getting out on the floor made me balk. Even though he was just standing there, Sergei dripped sweat from the bridge of his nose onto the floor. Sergei stood straight in the middle of the red carpet, and he looked so cool. He had a mysterious, sacred atmosphere, an aura, a presence, an air that engulfed the audience, a focused consciousness… I was surrounded by so many charms that I can’t put into words.
I am a nurse. I know the physiological response and function of the body, that when a person is in a state of extreme tension and concentration, cold sweat and fresh sweat are produced. To be sweating just by going out on the floor is not a feat that an average human being can perform.
Sergei says: “There are many people who can dance well. But there is a difference between me and them. It’s passion.” He said.
Yes, ‘passion’. Emotion, feeling, heart, feeling, expression, love… there are so many different things, but the way you approach dance, the way you live your life, the passion you put into it, it’s really powerful. I will never forget his performance for the rest of my life. He is the dancer I admire the most. I want to be a dancer like him.
He is always serious. The Tateishi group also taught me how to be that kind of dancer. I don’t know where they get their energy and power from. One thing I can say is that they love dance. Dance is not an act, a step or a movement, but the person themselves. It is a way of life, it shows everything about humanity.
I believe that if you cannot take care of and love yourself, you cannot love and give to others. It is very important that we take good care of ourselves.
Because in order to perform well, you need to keep improving your mind and body.
I am also the President of the Preventive Care Project. I have always wanted to perform dance in front of many people because inspiration repairs genes. I always want to impress people. And I think it is also important to keep working hard to achieve this.
I am always thinking about what I can do to make my dance unique. I think it’s important to keep trying because dance can inspire both people who see it and people who dance it. I spread my dance videos and thoughts on social networking sites so that people all over the world can see my dance.
Today, I speak to a nurse from India on the phone. She saw my Instagram and expressed interest. I decided that in order to bring my dance to the world, I also need to tell them what my country has to offer. I am a ballroom dancer, but I also love Japanese culture and traditional arts. Both can be respected and fused together. I would be very happy if more people can feel the value of Japan through me. I aim to become a Japanese person who can transmit the appeal of calligraphy, flower arrangement and Japanese drumming through my exposure to these arts. I thought that I needed metaverse technology to spread and experience my performance all over the world. I was inspired to start my own business by Dr Maki Sugimoto, who is developing metaverse medicine to spread failure-free medicine around the world. With this technology, if reality and virtuality are connected, surely many people will be able to experience my dance, my party, on the spot and also get preventive knowledge. More and more people will be touched by this. Today, I had a consultation with the concierge in charge, PRONI Aimitsu. I was very happy that she showed interest in my concept. ‘I would like to have a look too.’ He said. Japanese technology is the best. I want more and more people to know about it. The technology, the art, the nature left behind… There are many things of value in Japan. I am a nobody. But I can use dance to connect many people. What I can do to make everyone happy. I want to do everything I can think of. My dream is to be happy with people all over the world.