dancemode’s blog

身体と向き合う毎日を発信します✨https://kyokopreventivecare.com/

感謝

私は、新型コロナウイルス感染所のクラスターを経験して、予防の必要性を感じ、起業前から勉強をするようになりました。
現在、自然療法医の勉強もしています。

海外は、予防で事業が成り立つ仕組みがあり、意識も高いので、
それに比べたら、日本は低いなと感じずにはいられません。

私は、現代人の99%が質的栄養失調であるということに
とても危機感を感じています。
クラスターの対応で、自分も倒れる、死ぬと本当に思うほどだったからです。

時間がない。間に合わない。出来ることを毎日すべてやりつくさなければ。
毎日そう思っています。

ある人は、YouTubeで「看護師になることを選んだのだから、
自分が犠牲になるのは当たり前」と言っていました。
ある人は、「看護師の価値は、コロナのあとも上がっていない」と言いました。

私は、真実が世間で全くと言っていいほど理解されていないということに腹が立ちました。

看護は、看護を行う側が自身の健康管理が出来て、健康であるということが前提として必要だと考えています。元気な人でなければ、病気の人の看護はできないからです。

自分を犠牲にすることが当たり前とは、どういうことでしょうか?
看護師は、聖人でも天使でもありません。生身の人間です。

彼らには、感謝の気持ちがないのだ。私はとても悲しい気持ちと悔しい気持ちになりました。怒りもこみ上げました。

病気の原因の90%以上が生活習慣が原因だと言われています。
病気は自己責任だ。
私は勉強すればするほど、そう感じるようになりました。

自分で心と体を壊した人を私はこれ以上看護することはできない。
しなくてよいと自分を解放しました。
共倒れする前に、何かできることはないだろうか。
考えた結果、予防しかない。
そう思うようになりました。

正しい知識は、無料では手に入らない時代になっています。

病気になった人のほとんどが、後悔しています。
ほとんどの人が、口では、「好きなことをして、好きなものを食べて死ぬ」と言っていなますが、いざ、自分が病気になると必ずといってよいほど、後悔しています。
苦しみながら、病院と薬から縁が切れない状態で最期を迎えます。

痛みや苦痛、孤独で、とても辛い最期を迎える人ばかりを私は見てきました。

それでも、小さい幸せやほんの一瞬の喜び、笑顔を引き出すために
毎日毎日看護をしてきました。

予防事業を行うようになってから、私は確かな手ごたえを感じるようになりました。類は友を呼ぶ。意識が高い人はいるものです。
そして、心と体の変化は時間がかかるので、結果のフィードバックが半年後なんていう状態がほとんどです。それでも、確実に人を救えている。

予防にシフトして良かった。
本当に毎日幸せです。
自分の仕事に誇りもプライドも持てています。

私は、BeautyJapanWellnesにエントリーしています。
たくさんの人にWellnessの価値を上げて欲しいと思って協力いただけないか
お願いしているところです。

世界自然医学アカデミーの理事長が、
ホームページにBeautyJapanWellnesの紹介をしてくれました。
とても嬉しい。

同じ意識の人たちが集まって、確実に良い方向に進んでいる。
自分が行動したぶん、反応は必ず返ってきている。

本物の予防ケアダンサーになれる。
確信が得られました。

自然医療のセミナーで、お礼にダンスを披露します。
感謝の気持ちもダンスで表現できる。
ダンスは本当に素晴らしい芸術です。

感謝。

After experiencing a cluster of new coronavirus outbreaks, I became aware of the need for prevention and started studying before starting my own business.
I am also currently studying to become a naturopathic doctor.
Overseas, there is a system where business is built on prevention and awareness is high,
I can't help but feel that Japan is low in comparison.
I am very concerned about the fact that 99% of people today are qualitatively malnourished.
I feel very threatened by the fact that 99% of people today are qualitatively malnourished.
It's because I really thought I was going to collapse or die as a result of the cluster response.
There is no time. I can't make it in time. I have to do everything I can, every day.
That's what I think every day.
One person said on YouTube: 'You chose to become a nurse,
I have to make sacrifices".
Another said, "The value of nurses hasn't gone up after Corona."
I was angry that the truth was not understood by the public at all.
I believe that nursing is based on the premise that the person doing the nursing must be able to take care of his or her own health and be healthy. This is because you cannot nurse a sick person unless you are healthy.
What does it mean that it is normal to sacrifice oneself?
Nurses are neither saints nor angels. They are flesh and blood human beings.
They have no gratitude. I felt very sad and frustrated. I also felt angry.
It is said that more than 90% of illnesses are caused by lifestyle.
I am responsible for my illness.
The more I learnt, the more I felt that way.
I can no longer nurse people who have broken their own mind and body.
I have freed myself from the need to do so.
Is there anything I can do before we collapse together?
After thinking about it, prevention is the only way.
That's what I have come to believe.
The right knowledge is not available for free anymore.

Most people who get ill regret it.
Most people say, "I will do what I want, eat what I want and die", but when they fall ill, they always regret it.
They suffer and reach the end of their life in a state of pain and inability to detach themselves from hospitals and medicines.
I have seen people in pain, suffering and loneliness, all of whom have a very difficult end.
Still, I have been trying to bring out the smallest happiness, the smallest moment of joy, the smallest smile.
I have nursed them day in and day out.
Since I started working in the prevention business, I have felt a definite sense of relief. Like attracts like. There are people who are very aware of what they are doing.
And the changes in mind and body take time, so most of the time the feedback on the results is six months later. Still, we are definitely saving people.
I'm glad I made the shift to prevention.
I am really happy every day.
I have both pride and pride in my work.
I have entered BeautyJapanWellness.
I want to raise the value of Wellness to a lot of people, so I'm asking if you can help me.
I am asking for your help.
The President of the World Academy of Natural Medicine,
introduced BeautyJapanWellnes on their website.
I am very happy.
People of the same mindset have come together and things are definitely moving in the right direction.
The reactions are always coming back to me because of my actions.
I can become a real preventive care dancer.
I have gained a lot of confidence.
I will perform a dance at a seminar on natural medicine to thank people for their support.
I can also express my gratitude through dance.
Dance is truly a wonderful art form.
Gratitude.